چیکن تیکا ماسالا

چیکن تیکا ماسالا چیکن تیکا ماسالا svg xml  3Csvg 20viewBox 3D 220 200 20940 20491 22 20xmlns 3D 22http 3A 2F 2Fwww

چیکن تیکا ماسالا

واحد تحریریه سارینا ماسالا به منظور بالابردن آگاهی شما همراهان همیشگی ادویه و طعم دهنده های سارینا ماسالا و سهیم شدن در تهیه یک غذای خوشمزه با بکارگیری از ادویه گراماسالا و یا کاری قصد داریم با یک غذای هندی خوش مزه و پرطرفدار خدمت شما باشیم.

با ما در خواندن این مطالب همراه باشید.

همانطور که می دانیم غذاهای هندی با ادویه جات و ترشی جات، به ویژه ادویه های تند معرفی می شود و به دلیل طعم لذیذ خود در سراسر جهان مشهور است. غذاهای هندی کاملاً متنوع است و هر غذا با ادویه های منحصر به فرد تهیه می شود. ممکن است استدلال شود که اکثر غذاهای هندی به دلیل ادویه های منحصر به فردی که به عنوان ماده اولیه در تهیه آنها استفاده می شود منحصر به فرد هستند.

امروز می خواهیم شما را با یک غذای هندی معروف با شهرت جهانی آشنا کنیم.

 مرغ تیکا ماسالا یک غذای محبوب هندی است که با ادویه های هندی ویژه تهیه شده و طعمی متفاوت دارد. “تیکا” یک کلمه هندی است که به “بخش یا تیکه” ترجمه می شود. علاوه بر این، اصطلاح “ماسالا” به یک ترکیب ادویه اشاره دارد. ادویه گرام ماسالا اصطلاحی است که به ترکیبی از ادویه های گرمی اشاره دارد. به طور طبیعی، در هند و برخی از کشورهای آسیایی، هر مدل غذا دارای گرام ماسالا است.

در نتیجه، گرام ماسالا فاقد یک دستور پخت مشخص است. علاوه بر این، مقدار ادویه ها و مدل های آنها متفاوت است. طرز تهیه گرام ماسالا مرغ تیکا را در این پست و البته مطابق با ذائقه ایرانی به نمایش می گذاریم.

 برای تهیه مرغ تیکا ماسالا، به اندازه کافی تکه های مرغ بدون استخوان را در ماست  و با مقدار دلخواه ادویه ترکیب کنید. پس از کباب کردن یا پختن آن به عنوان غذا، آن را سرو کنید. با توجه به اینکه اکثر ادویه های موجود در مرغ تیکا گرام ماسالا تند هستند، ممکن است فلفل را از دستور حذف کنید. این غذای هندی یک انتخاب محبوب و ویژه در رستوران های بریتانیایی است و به عنوان یک کلاسیک واقعی در سراسر جهان در نظر گرفته می شود.

برای امتحان کردن این غذاهای لذیذ نیازی به بازدید از غذاخوری های هندی ندارید. زیرا ما به شما نشان می دهیم که چگونه این غذای بی نظیر را در خانه درست کنید. بنابراین، اگر از طعم تند و آتشین غذاهای هندی لذت می برید، توصیه می کنیم طرز تهیه مرغ تیکا ماسالا را یاد بگیرید و این غذای بی نظیر و لذیذ را با خانواده خود و همچنین در مهمانی ها و شام ها به عنوان یک خوراکی جدید به اشتراک بگذارید.

نوش جان.

برای تهیه این ادویه لطفا از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

چیکن ماسالا | طرز تهیه مرغ با ادویه ماسالا | خوراک چیکن ماسالا

  • مواد لازم برای چیکن تیکا ماسالا:
سینه مرغ بدون پوست 300 گرم
آب مرغ نصف  پیمانه
ماست پر چرب 1    پیمانه
میکس گوجه فرنگی 400 گرم
رب گوجه فرنگی 3    قاشق غذاخوری
پیاز 1    عدد
آبلیمو 1    قاشق چایخوری
سیر 2    حبه
زنجبیل 1    قاشق چایخوری
ادویه گراماسالا 1.5 قاشق چایخوری
زردچوبه 1  قاشق غذا خوری
خامه نصف پیمانه
کره  2 قاشق غداخوری
جعفری به مقدار لازم

 

  • طرز تهیه تیکا ماسالا مرغ

طرز تهیه ادویه گرم ماسالا در مرحله اول

1- برای ایجاد گرام ماسالا، 2 قاشق چایخوری پودر زیره سیاه، 2 قاشق چایخوری پودر دارچین، نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز، 3 قاشق چایخوری دانه گشنیز آسیاب شده، ¾  قاشق چایخوری میخک آسیاب شده، 1 قاشق چایخوری هل و ¾  قاشق چایخوری جوز هندی را با هم ترکیب کنید.

2- همه ادویه ها را در یک قابلمه خشک با هم مخلوط کنید. سپس آنها را به مدت 3 دقیقه روی حرارت بسیار ملایم (تفت) دهید تا عطر آنها آزاد شده و مخلوط شوند.

3- ادویه ها را به ظرف شیشه ای با سرپوش مناسب منتقل کرده و می توانید به مدت سه ماه نگهداری کنید.

طرز پخت مرغ تیکا در مرحله دوم:

1- ابتدا سینه مرغ را به اندازه خورش برش دهید.

2- ماست، آبلیمو، نمک، سیر، زنجبیل رنده شده و نیمی از ادویه ها (به استثنای زردچوبه) را در یک ظرف مخلوط کنید. تکه های مرغ را با بقیه مواد ترکیب کرده و روی آن را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و مزه دار شود.

3- در یک تابه بزرگ، مقدار کمی کره را آب کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با سیر در تابه تفت دهید تا طلایی شود. سپس مرغ مزه دار شده را با پیاز به مدت تقریبی 5 دقیقه یا تا زمانی که رنگ آن تغییر کند بپزید.

4- قبل از اضافه کردن رب گوجه فرنگی، زنجبیل، ادویه گرام ماسالا، پودر فلفل قرمز و زردچوبه به مرغ، حدود 1 دقیقه بپزید.

5- گوجه ها را در میکسر پوره کنید و اجازه دهید سس گوجه فرنگی، آب مرغ، نمک و فلفل در ظرف بجوشد.

6- حرارت را کم کنید و چند دقیقه مرتب بهم بزنید. تکه های مرغ را با بقیه مواد روی حرارت ملایم به مدت تقریبی 10 دقیقه بپزید.

7- حدود ۱ دقیقه قبل از سرو تیکا، خامه را به مرغ اضافه کنید.

8- مرغ تیکا گرام ماسالا را در بشقاب دلخواه بچینید و با جعفری تازه خرد شده تزئین کنید تا عطر و طعم آن بیشتر شود.

طرز پخت مرغ تیکا ماسالا به طور خلاصه – مرغ تیکا ماسالا را می توان با برنج یا نان سرو کرد.

برای مرغ تیکا کبابی علاوه بر خامه، ممکن است از شیر نیز استفاده شود و همچنین می توانید مرغ تیکا را با فیله مرغ یا ران مرغ نیز درست کنید.

– مرغ تیکا ماسالا به روش های مختلفی پخته می شود. به عنوان مثال، برخی از دستور العمل ها رب و پوره گوجه فرنگی را از فرآیند آماده سازی حذف می کنند. با این حال، این دستور یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین روش های تهیه مرغ تیکا ماسالا است.

– می توانید مقدار ادویه مرغ تند تیکا را به دلخواه تنظیم کنید.

– به جای کره می توان از روغن زیتون یا یک روغن پایه سرخ کردنی استفاده کرد.

– مرغ تیکا ماسالا معمولاً با سالاد هندی خاصی سرو می شود: خیار نازک برش داده شده، گوجه فرنگی درشت، پیاز بزرگ، گشنیز خرد شده و کمی ماست ترش برای تشکیل سالاد هندی لازم است. همه مواد را با هم ترکیب کرده و با مرغ تیکا سرو کنید.

از اینکه تا اینجا مطلب جمع آوری شده را دنبال کردید سپاسگذار هستیم.

  • برای تهیه ادویه های ترکیبی و خاص سارینا ماسالا به سایت ما sarinamasala.com   مراجعه کنید.
  • و همچنین برای دیدن برخی فیلمهای آشپزی با ادویه های بسیار خوشمزه که برای شما آماده شده به صفحه اینستا گرام ما با نام sarinamasala  فراموش نکنید و ضمن حمایت از ما از فیلمها دیدن بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *