گرانترین ادویه های دنیا

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا svg xml  3Csvg 20viewBox 3D 220 200 20289 20190 22 20xmlns 3D 22http 3A 2F 2Fwww

مفید ترین و پرمصرف ترین و گرانترین ادویه های دنیا

واحد تحریریه سارینا ماسالا به منظور بالابردن آگاهی شما همراهان همیشگی ادویه و طعم دهنده های سارینا ماسالا و فواید و ویژگی های مهم هر یک از ادویه ها و طعم دهنده های گیاهی مقاله ای را در این خصوص ترجمه و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

با ما در خواندن این مطالب همراه باشید.

 

ادویه ها و گیاهان اغلب به عنوان بازیگران مکمل در مورد تغذیه سالم نادیده گرفته می شوند، اما بسیاری از آنها به خاطر مواد مغذی که در اختیارشان قرار می دهند، شایسته اعتبار و توجه بیشتری هستند. اگرچه آنها فقط در مقادیر کم مصرف می شوند، اما حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر مواد سالم زیادی نسبت به آنچه در چشم دیده می شود، هستند. در واقع هیچ غذایی وجود ندارد که آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به ادویه ها داشته باشد!

اگر می‌خواهید سبک زندگی سالم خود را کامل کنید، گیاهان و ادویه‌های زیر را تهیه کنید و از آنها در آشپزی خود استفاده کنید.

ادویه های زیر می توانند به همه چیز از کاهش التهاب گرفته تا کاهش فشار خون کمک کنند.

بترتیب 10 تا از گرانترین ادویه های دنیا را به حضورتان معرفی می کنیم .

1. Saffron –                   $5,000

2. Organic Fennel Pollen –       $500

3. Pure Vanilla –                     $200

4. Mahlab –                   $68

5. Long Pepper –                    $45

6. Black Cumin Seed –            $38

7. Dried Kaffir Lime Leaves –   $35

8. Grains of Paradise –            $31

9. Cardamom –                       $30

10. Pasilla de Oaxaca Chile –   $28

1.زعفران یا Saffron با 5000 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا zaferan

زعفران که از هزاران سال به عنوان چاشنی، دارو یا عطر استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد از آسیای مرکزی سرچشمه گرفته و از گل Crocus Sativus، یک گیاه اهلی که هیچ خویشاوند وحشی شناخته شده‌ای ندارد، می‌آید. زعفران رایحه ای شیرین با رایحه های علف یا یونجه مانند دارد و در غذاهای ایرانی، هندی، عربی و اروپایی در مقیاس وسیعی استفاده می شود.

آیا می دانستید که زعفران گرانترین ادویه و رتبه یک دنیاست؟

دلیل؟ برداشت این گیاه دارای یک فرآیند دقیق و طولانی است. هر گل زعفران دارای سه کلاله است و برای تولید کمی بیش از 450 گرم زعفران ( 453.56 معادل یک پوند ) زعفران خشک به 50000 تا 75000 گل نیاز است که در مجموع به بیش از 20 ساعت کار می رسد.

در زمان ایرانیان، یونانی ها و رومی ها، زعفران ارزش طلا را داشت. این را می توان امروز نیز گفت، زیرا قیمت یک پوند زعفران حتی ممکن است تا 5000 دلار هم برسد.

اعتقاد بر این است که منشأ زعفران کشور عزیزمان ایران است. تاریخ ثبت شده آن، در یک رساله گیاه شناسی آشوری قرن هفتم قبل از میلاد را ثبت کرده، و هزاران سال است که تجارت و استفاده شده است.

در قرن بیست و یکم، ایران حدود 90 درصد زعفران جهان را با بهترین کیفیت تولید می‌کند.

2. گرده رازیانه ارگانیک با Organic Fennel Pollen با 500 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا raziane

گرده رازیانه ارگانیک شاید در مورد گیاه رازیانه شنیده باشید که از سواحل مدیترانه سرچشمه می گیرد اما اکنون در بسیاری از نقاط جهان به طور گسترده کشت می شود. این یکی از مواد اصلی است.

این ادویه، یعنی گرده رازیانه به عنوان دومین و گرانترین ادویه دنیا بعد از زعفران نام برده می شود.

3. وانیل خالص Pure Vanilla با 200 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا vanil khales

وانیل تقریباً در بسیاری از محصولات بکار رفته است، از کوکی‌ها و بیسگویت ها که اکنون آرزویش را دارید، وانیل یکی از مواد اصلی آن است. این ادویه رایج، از ماداگاسکار، رییونیون، اقیانوس آرام جنوبی یا آمریکای مرکزی و جنوبی بعمل می آید.

حال اگر آنقدر مناطق کشت آن گسترده است، چرا اینقدر گران است؟ خوب، روند گرده افشانی دستی گل گیاه است که قیمت آن را تشکیل می دهد. این یک فرآیند بسیار پیچیده و زمان بر است.

بهترین وانیل طبیعی در ماداگاسکار و مکزیک رشد می کند و قیمت هر پوند ( 453.56 گرم ) آن تا 200 دلار می رسد.

4. مهلب یا Mahlab با 68 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا mahleb

مهلب، این ادویه که ماچالپی نیز نوشته می شود، از آلبالوی وحشی است که در سراسر خاورمیانه، مدیترانه و اروپای جنوبی می روید، به دست می آید. در حالی که قرن ها پیش برای اولین بار در ترکیه و خاورمیانه به عطر اضافه شد، فواید آن برای سلامتی به زودی شناخته شد و مهلب به عنوان ادویه راهی آشپزخانه های این منطقه شد.

اگرچه در ایالات متحده چندان رایج نیست، اما عمدتاً با علاقه‌مندان به غذاهای مدیترانه‌ای، جایگاه بیشتری را به دست می‌آورد و طعمی متمایز به آن اضافه می‌کند، با رایحه‌هایی از بادام تلخ و گیلاس، شبیه به مارزیپان. یافتن مهلب سخت است، بنابراین ممکن است بخواهید آن را برای آن مناسبت های خاص ذخیره کنید. قیمت نیز در این مورد به شما کمک می کند، زیرا یک پوند مهلب حدود 68 دلار به فروش می رسد.

5. فلفل بلند یا Long Pepper با 45 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا felfel

فلفل بلند اگرچه امروزه تقریباً برای غذاهای اروپایی ناشناخته است، فلفل بلند دارای تاریخچه طولانی است و به زمان یونانی ها و رومی ها که طرفداران بزرگ آن بودند، برمی گردد. پس از کشف قاره آمریکا، فلفل چیلی غذاهای جهان قدیم را تسخیر کرد که فلفل بلند را رها کرد. امروزه هنوز هم در نپال، پاکستان یا هند استفاده می شود، جایی که با نام pippali شناخته می شود.

طعمی شبیه به فلفل سیاه دارد، اما تندتر است، که نقش اصلی آن قبل از استفاده از فلفل چیلی است که تندتر است. فلفل بلند به عنوان کمک کننده در بسیاری از سرطان ها شناخته شده است. به دلیل کمیاب بودن آن، قیمت فلفل بلند به حدود 45 دلار می رسد.

6. دانه زیره سیاه یا Black Cumin Seed با 38 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا ziresiah

زیره سیاه یا کالا جیرا که اغلب با سیاهدانه اشتباه می‌شود – معروف به زیره سیاه یا دانه پیاز، ادویه‌ای است که منشا آن مصر، ایران و شمال هند است و به سختی می‌توان آن را تهیه کرد، بنابراین آن را عجیب و غریب و گران‌قیمت می‌کند. این غذای مورد علاقه غذاهای پاکستانی و ایرانی است، اما در شمال آفریقا نیز محبوب است.

زیره سیاه با زیره معمولی متفاوت است. تیره تر، نازک تر، دانه های کوچک تری دارد و از زیره معمولی شیرین تر است. عطر و طعم آن زمانی که برشته یا خشک می شود غنی تر است، و آن را به یک افزودنی عالی برای بیشتر غذاهای گوشتی تبدیل می کند. قیمت این ادویه عجیب و غریب به 38 دلار می رسد و حتی ممکن است از آن فراتر رود.

7. برگ لیمو خشک کافیر لیمو یا Dried Kaffir Lime Leaves با 35 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا limo barg

برگ خشک کافیر لیمو یا آهک کافیر به آهک وحشی یا آهک اندونزیایی معروف است و عمدتاً در غذاهای کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی و تایلند استفاده می‌شود و طعم خاصی در کاری، سالاد، خورش‌ها و سوپ‌ها می‌افزاید. اگرچه خاستگاه آن به جنوب شرق آسیا گره خورده است، لیمو کافیر در استرالیا، کالیفرنیا یا فلوریدا نیز رشد می کند.

برگ‌های معطر تازه کافیر، طعم شیرین مرکباتی را به آن اضافه می‌کنند، اما پوست خشک آن چندان معطر نیست، اگرچه همچنان طعمی پررنگ به آن اضافه می‌کند. قیمت در حدود 35 دلار می چرخد.

8. دانه های بهشت یا Grains of paradise ​​با 31 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا dane behesht

ادویه دانه بهشت از کشورهایی مانند غنا، لیبریا یا توگو در سواحل غربی آفریقا می آید. و از خانواده زنجبیل، زردچوبه و هل است. اگرچه این غذا عمدتاً مختص غذاهای آفریقایی است، اما در سایر مناطق جهان نیز در حال افزایش است.

دانه‌های بهشت ​​که به نام‌های فلفل تمساح، فلفل گینه یا فلفل رومی نیز شناخته می‌شوند، به‌عنوان جایگزینی خوش طعم‌تر برای فلفل سیاه استفاده می‌شود و عطر غذا را به روشی جالب‌تر از فلفل تغییر می‌دهد. اما انتظار نداشته باشید این ارزان باشد، زیرا قیمت آن به 31 دلار افزایش می یابد.

9. هل یا cardamon  با  – 30 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا hel 300x200

هل ادویه‌ای است که منشا  و خواستگاه آن هند و سریلانکا است و یک ادویه پایه و کلیدی در ادویه های کاری و گرام ماسالا است، حتی گاهی در برخی از کشورها در قهوه نیز استفاده می‌شود. و از دانه های غلاف گیاه هل تهیه می شود و امروزه بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده هل پس از هند، گواتمالا است.

قیمت بالای 30 دلار به این دلیل است که برداشت دانه های کوچک فرآیندی بسیار زمان بر و پیچیده است.

10- شیلی یا Pasilla de Oaxaca با 28 دلار

گرانترین ادویه های دنیا گرانترین ادویه های دنیا shili

این فلفل‌های مکزیکی که در ایالات متحده یا اروپا چندان شناخته شده نیستند، نادر هستند و به سختی یافت می‌شوند. آنها از منطقه Oaxaca در جنوب مکزیک، در محل اتصال Sierras بزرگ، منطقه ای که در جهان به عنوان داشتن متنوع ترین کلکسیون فلفل قرمز شناخته می شود، آمده اند.

Pasilla de Oaxaca یک فلفل قرمز متوسط ​​گرم با طعم دودی غنی است که بیشتر در سس ها و غذاهای گیاهی استفاده می شود. قیمت آنها می تواند تا 28 دلار نیز برسد.

از اینکه تا اینجا مطلب جمع آوری شده را دنبال کردید سپاسگذار هستیم.

  • برای تهیه ادویه های ترکیبی و خاص سارینا ماسالا به سایت ما sarinamasala.com   مراجعه کنید.
  • و همچنین برای دیدن برخی فیلمهای آشپزی با ادویه های بسیار خوشمزه که برای شما آماده شده به صفحه اینستا گرام ما با نام sarinamasala@  فراموش نکنید و ضمن حمایت از ما از فیلمها دیدن بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *