چیکن ماسالا و طرز تهیه آن

چیکن ماسالا و طرز تهیه آن چیکن ماسالا و طرز تهیه آن svg xml  3Csvg 20viewBox 3D 220 200 20649 20482 22 20xmlns 3D 22http 3A 2F 2Fwww

چیکن ماسالا

واحد تحریریه سارینا ماسالا به منظور بالابردن آگاهی شما همراهان همیشگی ادویه و طعم دهنده های سارینا ماسالا و سهیم شدن در تهیه یک غذای خوشمزه با بکارگیری از ادویه گراماسالا و یا کاری قصد داریم با یک غذای هندی خوش مزه و پرطرفدار خدمت شما باشیم.

با ما در خواندن این مطالب همراه باشید.

همانطور که قبلا نیز در خصوص ادویه گراماسالا توضیح داده بودیم ادویه گراماسالا یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین ادویه ها در هند و چندین کشور دیگر است.

مصرف چاشنی گراماسالا به دلیل ویژگی های ادویه های به کار رفته در این ادویه، اثرات مفیدی برای بدن دارد. با توجه به ویژگی تند این ادویه، اغلب برای عملکرد صحیح سیستم گوارش بسیار مفید است.

برای تهیه این ادویه لطفا از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

چیکن ماسالا | طرز تهیه مرغ با ادویه ماسالا | خوراک چیکن ماسالا

  • مواد لازم برای چیکن ماسالا:
سینه مرغ بدون پوست 900 گرم
ماست پر چرب 1.5  پیمانه
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
گرام ماسالا/ پودر کاری 1 قاشق چایخوری
زیره سبز 1 قاشق چایخوری
نمک 1.5 قاشق چایخوری
  • برای تهیه سس چیکن ماسالا:
پیاز خرد شده 1 عدد
پودر زنجبیل نصف قاشق غذاخوری
گراماسالا / پودر کاری 1.5 قاشق چایخوری
زیره سبز 1.5 قاشق چایخوری
گوجه فرنگی میکس شده 400 گرم
خامه 1.25 پیمانه
شکر 1 قاشق غذاخوری
فلفل ¼ قاشق غذاخوری
کره 4 قاشق غذا خوری
نمک 1 قاشق چایخوری

ماسالا مرغ، یک غذای فوق العاده خوش طعم و لذیذ است که در دو مرحله تهیه می شود. ابتدا در فرکبابی بصورت نیمه پخته می شود. سپس مرغ را در سس غلیظی که از مخلوط رنده شده (میکس) گوجه فرنگی، خامه و انواع ادویه ها درست می شود، قرار می دهند و در این مرحله کاملاً پخته می شود. همانطور که از نامش مشخص است، ادویه اصلی غذای چیکن ماسالا،  گرام ماسالا است که قبلاً درباره عناصر آن صحبت شده است. طبیعتاً می توانید کاری مرغ را نیز به همین روش درست کنید. به سادگی پودر کاری را جایگزین گرم ماسالا کنید.

در صورت تمایل می توانید از ران مرغ بجای سینه مرغ نیز استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید مرغ ماسالا را زودتر بپزید و آن را در یخچال نگهداری کنید. پس از آماده شدن برای سرو، فقط مرغ را در سس آن گرم کنید و روی پلو یا نان سرو کنید.

سینه های مرغ را با برش به قطعات 5 تا 6 سانتی متری آماده کنید. ماست، نمک و سایر ادویه ها را در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید. سپس مایع را روی مرغ خرد شده بریزید و آن را برعکس کنید تا مخلوط ماست کاملا روی تکه های مرغ را بپوشاند. سپس روی کاسه را بپوشانید و حداقل 1 ساعت (یا یک شب) سرد کنید.

روی سینی فر، فویل آلومینیومی بکشید و یک توری فلزی با پایه قرار داده و تکه های مرغ را روی آن بچینید و به سس بیشتری آغشته کنید و سپس سینی را داخل فر قرار دهید و شعله بالای فر را به مدت 5 الی 8 دقیقه روشن کنید. فقط مراقب باشید که مرغ زیاد نپزد. حال در طی زمان پخت مرغ در فر، زمان مناسب درست کردن سس خوشمزه است.

در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط، کره را آب کنید. پیاز و زنجبیل خرد شده را به مدت 5 تا 7 دقیقه در ماهیتابه سرخ کنید و مرتباً هم بزنید. قبل از اینکه پیاز طلایی شود حرارت را کم کنید. ادویه ها را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر بپزید.

میکس گوجه فرنگی، خامه، نمک، شکر و فلفل را با نصف فنجان آب در قابلمه ای بجوشانید. سپس حرارت را کم کنید و بدون اینکه درب ظرف را بگذارید (حدود 15 دقیقه) صبر کنید تا سس غلیظ شود. طعم سس را به دلخواه خود تنظیم کنید (ممکن است نیاز باشد نمک و شکر بیشتری اضافه کنید).

مرغ کبابی را داخل سس بریزید و روی حرارت ملایم بجوشانید تا مغز پخت شود. ماسالای مرغ را با پلو یا نان تست سرو کنید.

از اینکه تا اینجا مطلب جمع آوری شده را دنبال کردید سپاسگذار هستیم.

  • برای تهیه ادویه های ترکیبی و خاص سارینا ماسالا به سایت ما sarinamasala.com   مراجعه کنید.
  • و همچنین برای دیدن برخی فیلمهای آشپزی با ادویه های بسیار خوشمزه که برای شما آماده شده به صفحه اینستا گرام ما با نام sarinamasala  فراموش نکنید و ضمن حمایت از ما از فیلمها دیدن بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *