خواص و ترکیبات ادویه گرم ماسالا

خواص و ترکیبات ادویه گرم ماسالا خواص و ترکیبات ادویه گرم ماسالا svg xml  3Csvg 20viewBox 3D 220 200 20276 20183 22 20xmlns 3D 22http 3A 2F 2Fwww

خواص و ترکیبات ادویه گرم ماسالا

ممکن است قبلا ادویه ماسالا تند را تجربه کرده باشید، اما آیا می توانید گرام ماسالا را تعریف کنید؟ گرم ماسالا در واقع ترکیبی از ادویه جات مختلف است.

اگرچه منشأ این ادویه هندی است، اما امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در هر مکان ترکیب منحصر به فردی دارد. گرم ماسالا اغلب با بیش از ده ادویه مختلف درست می شود. در نتیجه این ادویه به یکی از با ارزش ترین ادویه ها در جهان تبدیل شده است. عناصر جذاب موجود در این ادویه، هر آشپزی را وادار کرده است که از آن برای دادن طعم و عطر مطبوع به غذای خود استفاده کند. ادویه ها به طور کلی به بدن در مبارزه با تعدادی از بیماری های جدی کمک می کنند و آنتی اکسیدان های مفیدی را فراهم می کنند. به عنوان مثال ، گرم ماسالا حاوی ادویه هایی است که تصور می شود ضد سرطان هستند. همچنین ممکن است در مورد اثرات سلامتی یک ترکیب ادویه مانند این کنجکاو باشید.

خصوصیات گرم ماسالا شامل موارد زیر است:

آتش دستگاه گوارش را تقویت می کند

گرم ماسالا در طب آیورودا به دلیل اثرات گرم کننده و توانایی آن در بهبود آتش معده به طور مناسب نامیده می شود. طب آیورودا معتقد است که بدن انسان به نوع و مقدار مناسب غذا نیاز دارد که دارای سطح ایده آلی از آتش گوارشی باشد.

گرم ماسالا قرار است با افزایش دمای مصرف کننده و در نتیجه افزایش متابولیسم بدن به این فرآیند کمک کند، که از هضم ضعیف غذا و تولید سم جلوگیری می کند. علاوه بر این ، این ادویه هر چهار طعم را به طور متعادل دارد ، که باعث سلامتی بدن انسان می شود.

یبوست را از بین ببرید

با توجه به اینکه گرم ماسالا به هضم غذا کمک می کند، منصفانه است که پیش بینی کنیم که زمان لازم برای رسیدن غذا به دستگاه گوارش را کوتاه می کند، که برای تسکین یبوست مفید است. این ویژگی برای سلامت انسان حیاتی است زیرا یکی از مکانیسم های اولیه است که از طریق آن بدن آلاینده ها را حذف می کند.

بر اساس تحقیقی که در مجله Tropical Gastroenterology منتشر شده است ، خوردن گرم ماسالا روند هضم و زمان مورد نیاز برای هضم را در شرکت کنندگان بزرگسال و بزرگسال کوتاه می کند. علاوه بر این، وعده های غذایی فاقد این ادویه، روند هضم را کند می کند.

پیشگیری از سرطان

به طور کلی، استفاده از ادویه ها با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان مرتبط است. یک تحقیق به طور انحصاری بر روی ادویه های ماسالا و پتانسیل آنها به عنوان یک عامل ضد سرطان متمرکز بود. نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف تنها ده روزه این ادویه بر روی آنزیم های سم زدایی بدن اثر گذاشته است. این یافته ها نشان می دهد که فواید ضد سرطانی گرم ماسالا از طریق کمک به فرآیند سم زدایی بدن به دست می آید.

دیابت را شکست دهید

دارچین تقریبا در هر گرم ماسالا وجود دارد. خواص دارویی دارچین مدتهاست ثابت شده است. پتانسیل دارچین برای جلوگیری از دیابت و کاهش طبیعی قند خون در این افراد بسیار مکرر است. تحقیقات علمی متعدد توانایی دارچین را برای کمک به کنترل سطح قند خون نشان می دهد. علاوه بر این، ممکن است حساسیت بدن به انسولین را بهبود بخشد. همانطور که احتمالا می دانید، انسولین یک هورمون حیاتی برای تنظیم قند خون است.

سلامت کلی را افزایش دهید

دارچین در کنار قابلیت های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد سرطانی، ضد چربی خون و ضد قلبی عروقی، دارای خواص ضد بیماری های عصبی مانند پارکینسون و بیماری آلزایمر است. توجه داشته باشید که دارچین تنها ادویه با کیفیت بالا نیست که در اجزای گرم ماسالا گنجانده شده است.

به گفته لیپی، پزشک عمومی در بیمارستان عمومی ماساچوست، گیاهان کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده و تأثیر آنها بر سلامت انسان بسیار زیاد است. گرم ماسالا حداقل شامل ده ادویه متمایز است که هر کدام دارای ویژگی های مفیدی برای سلامت انسان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *